Cagliari-krótki spacer po stolicy

Cagliari  to właśnie tutaj rozpoczęłam moją pierwszą włoską przygodę.

Z lotniska można się dostać do centrum  pociągiem/autobusem zależnie od pory dnia. Do godziny 20 kursują regularnie pociągi , wszystkie odjazdy i przyjazdy z innych części Sardynii są realizowane przez stację Elmas połączoną z lotniskiem , po godz 20h linia Arst podstawia autobus ,który odjeżdża  ze stacji obok lotniska. Bilety można kupić w automatach, płatność kartą / gotówką i od kwietnia 2015 cena na pociąg i autobus wynosi tyle samo 1,25eur.  Lotnisko jednak znajduje się w bliskiej odległości od miasta i podróż pociągiem zajmuje jedynie 5-7 minut , autobusem niewiele dłużej.

Jeśli chodzi o bazę noclegową , jest ona bardzo rozbudowana i każdy znajdzie coś na własną kieszeń , ja zdecydowałam się na hotel położony dość blisko dworca kolejowego i autobusowego ( oba znajdują się przy Piazza Matteotti) o nazwie BuenAire  ( cena w kwietniu  35-40eur z typowym włoskim śniadaniem na słodko)

Zwiedzanie Cagliari potraktowałam dość marginalnie , wykorzystując niewiele pozostającego  czasu , pomiędzy zwiedzaniem reszty wyspy , stąd na pewno nie udało mi się zobaczyć wszystkiego , więc będę pisać o miejscach , które widziałam i uważam za godne uwagi .

Skupiłam się na 2 wycinkach miasta: starej części położonej na wzgórzu oraz urokliwych uliczkach w dzielnicy Marina .

Na wyróżnienie zasługują następujące miejsca:

**Bastion San  Remy , niestety był  w remoncie i mogłam jedynie obejrzeć go z zewnątrz. Jest to jeden z symboli miasta zbudowany na przełomie XIX/XX wieku , na górze znajduje się taras z którego widać miasto i morze.

Bastion Saint Remy Cagliari

Bastion Saint Remy Cagliari

** dwie wieże o podobnym stylu  Elephante z XII oraz wieża Pankracego  XIV wieku  . Na tą drugą weszłam i mogłam podziwiać panoramę miasta z góry ( wstęp 3 eur)

wieża Pankracego -Cagliari

wieża Pankracego -Cagliari

a wejście na nią po schodach z bliska wygląda tak:

wieża Pankracego schody

wieża Pankracego schody

A oto widok na miasto z wieży Pankracego

panorama Cagliari

panorama Cagliari

** katedra Cagliari Santa Maria di Castello zbudowana w stylu gotycko-romańskim w XIIIw

katedra w Caghliari

katedra w Caghliari

wnętrze katedry

wnętrze katedry

**sanktuarium i bazylika di Bonnaria  , wewnątrz jest bardzo piękna , jednak z racji odbywającej się mszy nie miałam możliwości zrobienia zdjęć

bazylika di Bonaria

bazylika di Bonaria

Poza tym nie  można pominąć wielu urokliwych kamienic wąskich uliczek starego miasta czy tętniącej życiem i licznymi restauracjami dzielnicy Mariny .

uliczka Starego Miasta

uliczka Starego Miasta

 

w porcie Cagliari

w porcie Cagliari

Ten wpis został opublikowany w kategorii SARDYNIA 2015 i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

