Kierunek północny -wschód -w drodze do Kuala Besut

Wstaję wcześnie rano ,bardziej już wypoczęta po zmianie hotelu na lepszy i cichszy udaję się na dworzec Putra. Po dotarciu na miejsce widzę masę lokalsów i ciągłe komunikaty, praktycznie nic nie rozumiem w szumie i zgiełku, wciąż podjeżdżają różne autobusy , jednak na szczęście mając  na bilecie  oznaczenie nr autobusu trafiam bez większego trudu.Moje obawy budzi jedynie kwestia bagażu , chciałabym go zabrać do autobusu , jednak mimo nadmiaru wolnych miejsc , kierowca się nie zgadza i muszę go umieścić w luku bagażowym.Do samego odjazdu pilnuje bagażu , gdyż przy tak dużym tłoku ludzi wcale bym się nie zdziwiła , gdyby zniknął .W końcu wsiadam do autobusu , jednak zaczyna mi szybko przeszkadzać klima ustawiona na maksa.. dobrze , że mam jakieś ciepłe ubrania , jednak mimo to jest mi trochę chłodno. Czeka mnie dłuższa podróż na przeciwległy kraniec Malezji , do portowego miasteczka ,gdzie wsiądę na motorówkę na egzotyczne  wyspy Perhentian ze stolicy jest ponad 500km. Autobus wyjeżdża punktualnie o 9.30, w połowie drogi koło 13h zatrzymują się niemal w środku dżungli przy jakiejś lokalnej jadłodajni , wszyscy udają się na posiłek , jednak mnie standard czystości nie przekonuje i jedynie przechadzam się po parkingu . A oto i mój autobus , którym się przemieszczam.

autobus do Kuala Besut

autobus do Kuala Besut

A tu krajobrazy , które dominują przez zdecydowaną większość trasy , wszędzie jak okiem sięgnąć dżungla.

w drodze na pólnoc

w drodze na północ

Cała podróż trwa godzinę dłużej niż mi przekazano , na miejsce dojeżdżamy po 18h , jestem świadkiem pierwszej prawdziwej ulewy tropikalnej od mojego przyjazdu.

Ubieram więc swój przeciwdeszczowy płaszcz i udaję się do hotelu naprzeciw stacji autobusów , Samudra Hotel , jak większość dość podstarzały ale za  to przestronny.Taka uwaga , prawie wszystkie łazienki  , jakie miałam podczas całej podróży , nie dysponują zasłoną  prysznicową , a tym bardziej kabiną prysznicową , więc woda podczas kąpieli rozlewa się na całą łazienkę , cóż widać takie mają tam zwyczaje.

Jeszcze tego samego dnia udaję się do agencji obok zakupić bilety na motorówkę na Perhentian . Bilety na motorówkę , można nabyć w wielu miejscach w tej miejscowości  , zauważam też , iż jest oferta busów stamtąd do Taman Negara- odjazd koło 10h ( tropikalna dżungla – porośnięta lasami deszczowymi  , atrakcje turystyczna ) czy także do Penang. Ta informacja , może być dla niektórych przydatna , jednak ja mam już swój plan i nie zmieniam go , oba wspomniane miejsca nie znajdują się na mojej liście do odwiedzenia , choć przyznam były rozważane.

Po załatwieniu formalności , w końcu mogę udać się na posiłek .Nieraz naprawdę muszę sporo się nachodzić by znaleźć dość odpowiednie miejsce na jedzenie .Tym razem trafiam na  dość czyste i budzące zaufanie  , zamawiam makaron z warzywami i jest naprawdę pyszny.

makaron z warzywami

makaron z warzywami

 

Informacje praktyczne:

-Samudra Hotel  w Kuala Besut -cena za pokój 2 osobowy bez śniadania 112 RM( 112PLN)

– bilet na motorówkę z Kuala Besut na wyspy Perhentian w dwie strony -75 RM( 75 PLN)

Ten wpis został opublikowany w kategorii MALEZJA 2014. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

