Wszystkie drogi prowadzą do Pragi? czyli na Maderę przez czeską stolicę

Mogłabym napisać .. wszystkie drogi prowadzą do Pragi.. żartuję , ale już nie pierwszy raz mijam to miasto tranzytem … Jako , iż wcześniej miałam okazję zobaczyć czeską stolicę , mój  króciutki pobyt  w tym mieście gł z braku czasu  to bardziej ” aktualizacja” widzianych wcześniej już atrakcji  niż zwiedzanie.. Moim ulubionym miejscem tu ,  pewno już na zawsze pozostanie Most Karola….

No ale zacznijmy od początku.. tym razem tylko małą część podróży odbywam samotnie.. potem ma do mnie dołączyć Jan… ..nasze spotkanie ma się odbyć prawie , że romantycznie w Lisbonie , jednak siła wyższa krzyżuje nam plany , ale o tym później..

DZIEŃ 1 -22.12.2013 

Swoją przygodę rozpoczęłam samotnie w pociągu relacji Katowice-Ostrawa  , bilet kupiony kilka dni wcześniej po sprawdzeniu kilku opcji przejazdu do Pragi. Po około 2 h jazdy , następnie kwadransowym oczekiwaniu w Ostravie ,   siedzę już  w pociągu do Pragi, nowoczesnym Pendolino . Zdecydowanie lepiej cenowo wychodzi kupienie biletu do granicy, a następnie przesiadka i kupno kolejnego biletu , podczas tej podróży przekonuję się o tym po raz kolejny.

Jako iż nie była to moja pierwsza wizyta w Pradze  miałam już  pewną   orientację , na stacji kolejowej  wsiadłam w metro aż do stacji DEJVICKA- czyli stacji końcowej jednej z linii .

Hotel Denisa  który zarezerwowałam wcześniej  był oddalony koło 10 min piechotą od metra szczerze pozytywnie zaskoczył mnie ,  dość przestronny pokój oraz śniadanie w cenie, czysto i przyjemnie,  dobry punkt  wypadowy  do zwiedzania stolicy.

Nie tracąc czasu wyruszam metrem w kierunku Starego Miasta, które jest  oddalone 2-3 stacje metra od hotelu. Zaskakuje mnie mocno świąteczna atmosfera , masę kramików zarówno z pamiątkami jak i z jedzeniem oraz ogrom turystów z różnych krajów . Po obejściu i obejrzeniu  decyduję się na spożycie posiłku pod chmurką , pogoda sprzyja i jest kilka stopni powyżej zera.Zamawiam danie jednogarnkowe  kapusta , ziemniaki i kiełbasa a do tego grzane wino .

Na placu króluje wielka choinka ozdobiona jak widać poniżej

 

świąteczny nastrój Praga

świąteczny nastrój Praga

 

Mimo iż nieraz byłam w Pradze , dotąd jakoś nie udało mi się wejść na Wieże Zegarową , dziś postanowiłam nadrobić te zaległości.  Na pewno warto bo widok na miasto z góry jest warty zobaczenia.

widok na Pragę z Wieży Zegarowej

widok na Pragę z Wieży Zegarowej

 

Na koniec wieczoru i po piwku w tradycyjnym czeskim lokalu spacer Mostem Karola  i powrót do hotelu.Niby tylko pół dnia w Pradze , jednak skutecznie   odświeża miłe wspomnienia .

Informacje praktyczne

-Katowice-Ostrava  75PLN

-Ostrava-Praha pośpieszny -330KC (49,50pln  )

-opcjonalnie dla wygodnych bilet tam i z powrotem w promocji Katowice-Praga-Katowice 320 PLN

-bilet na metro w Pradze ważny 30 minut-24 KC (3,6pln )

-hotel Denisa -rezerwacja przez booking.com- noc 27 EUR

-wstęp na Wieże Zegarową w Pradze 100KC (15 pln)

-link do stronki z czeskimi kolejami , gdzie można znaleźć kombinacje połączeń oraz ceny http://www.cd.cz

 

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii MADEIRA 2013. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

